Salıpazarı Skolyoz Korsesi Yapan Ortopedi Protez Ortez Merkezi

Salıpazarı Skolyoz Korsesi Yapan Ortopedi Protez Ortez Merkezi +90 533 567 61 13

Dinamik Ortopedi olarak yerimiz İstanbul’da olsa da Türkiye’nin her yerine skolyez korsesi uygulama tedavileriniz için gelebiliriz. Dinamik Ortopedi’nin uzman ekipleri kişiye özel skolyez korsesi üretimi için gerekli ekip ve ekipmanlarla Salıpazarı ve Tükiye’nin her yerine hizmet vermekteyiz.

Salıpazarı Skolyoz Korsesi Uygulama Merkezi

Omurganın bel ve göğüs kısmında gözle görülebilecek bir şekilde eğri olmasına Skolyoz denir. Yani omurganın yana doğru eğriliğidir. Skolyoz tek başına görülebileceği gibi, arkadan öne doğru anormal bir eğrilik ile beraber de görülebilir. Bu rahatsızlığın ilerlemesini azaltıcı ve kullanıcının yaşam kalitesini yükselici olarak kullanılan ürüne de skolyoz korsesi denir.

Salıpazarı Skolyoz Korsesi Tedavisi

Skolyoz korseleri, kumaş, plastik ve metal karışımından kişiye özel olarak üretilirler. Korse skolyozun şekline göre leğen kemiklerinden boyna kadar uzanabilir. Genellikle eğiklik açısının tepesindeki yastıkçıklarla karşı tarafa basınç uygulayarak düzeltme sağlanmaya çalışılır.

Skolyoz korsesi, skolyoz hastalığının ilerlemesini azaltıcı bir etkiye sahiptir, eğer doğru zamanda kullanıma başlanmazsa hasta ciddi sorunlarla baş başa kalabilir. Skolyoz, genelde ergenlik döneminde görülür. Bu hastalıkta erken teşhis çok önemlidir. Rahatsızlıkta omurgada bir tarafa doğru eğilme olarak başlar, omurga sonralarda kendi etrafında dönmesi sonucunda kaburgalarda yamukluk oluşur. Bu etkilerden bazıları sırtta kamburluğa da yol açabilir.

Skolyoz genellikle çocukluk zamanında belirmeye başladığı için büyümenin etkisi ile omurgadaki eğiklik de artar. Omurgadaki eğim 25 dereceyi aştığında ciddi sorunlar ortaya çıkabilir. Doğru zamanlama bu açıdan çok önemlidir. Skolyoz korsesi büyüme ile birlikte artan skolyozu tam olarak düzeltmese bile, hastalığın gelişmesini durdurur ve hastanın yaşam kalitesini yükseltir. Skolyoz eğer tedavi edilmezse solunum ve gastrointestinal sistemlere ait problemlere, şekli bozuk ve ağrılı bir omurgaya neden olabilir. Hastalık, özellikle kadınlarda daha hızlı ilerler.

Skolyoz Korse Seçimi

Skolyoz korsesi seçiminde öncelik elbetteki doktorunuzun yönlendirmeleri doğrultusundaki korsenin hazırlanması yönünde olmalıdır. Bilinen birçok çeşit korse vardır. Doktorunuz korse seçiminde eğriliğin şekline ve yerleşme yerine göre kararını verir ve akabinde bizim işimiz başlar. Burada en önemli nokta, eğriliği en etkin şekilde düzeltebilecek bir korse kullanımıdır. Korsenin tipinin ne olduğunun çok önemi yoktur ancak biz Dinamik Ortopedi teknik ekibi olarak kullanım rahatlığı, korsenin elbisenin altında görünmemesi veya çok belirgin olmaması gibi tercihlere de özen göstererek üretimi yapıyoruz. Özellikle çocuklar ve gençler sosyal hayatın içinde görsel kaygılar taşıyabiliyor. Deneyimli tekniker ve teknisyenlerimizden oluşan ekibimiz ile, doktorunuzun reçetesini baz alarak bu isteğe en uygun modeli üretip sizlere sunuyoruz.

Skolyoz Korse Çeşitleri

Skolyoz korse çeşitleri üretim tekniğine göre farklılıklar gösterir. En çok tercih edilen modelleri sayarsak; TLSO (Thoraco-Lumbo-Sacral Orthosis), CTLSO (Cervico-Thoraco-Lumbo-Sacral Orthosis), Milwaukee Korsesi, Charleston Bending Korsesi, SpineCor Sistemi gibi seçenekleri sayabiliriz. Dinamik Ortopedi olarak bizler talep doğrultusunda kullanımı en efektif korseyi danışanlarımız için öneriyoruz.

Skolyoz Korse Tedavisi ve Kullanımı

*Öncelikle şunu belirtelim, skolyoz korse ile başarılı sonuç verir.

*Belirleyici faktörler; skolyozun seviyesi, yaş grubu ve hangi tür korsenin kullanılmasıdır.

*Düzenli kullanım protokolleri için hastanın aynı merkeze devamını öneriyoruz.

*Skolyoz korse tedavisi konusunda uzmanlık gerektiren bir alandır. Yani doğru korsenin belirlenmesi çok önemlidir.

*Doğru korseyi belirledikten sonra korse en az 22 saat kullanılmalıdır. Böylece skolyoz korsesi işe yarıyor mu soruna yanıt bulabiliriz.

*Korsenin belli aralıklarla büyüme çağındaki çocuklarda revize edilmesi, çocuğun veya gencin boyunun uzamasına bağlı boyun veya kilonun artmasına bağlı olarak değişikliklere gidilmesi ve kontrol edici pedlerin kullanılması gibi bir takım işlemler düzenli takip edilmeli ve uygulanmalıdır.

*20 derece ve üzerindeki skolyozda (omurga eğriliği) büyük yaştaki çocuklarda olduğu gibi küçük yaş çocuklarda da korse tedavisine gerekebilir.

*0-5 yaş arası çocuklarda korse uygulaması zor olması yanında genel anestezi altında yapılan düzeltme, gövdeye uygulanan alçılar uygulanmaktadır.

*40 derece ve üzerindeki skolyozda büyük çocuklarda ise korse tedavisi uygulanmayabilir.

*Küçük yaş skolyoz korse tedavisi 60 dereceye kadar çıkabilmektedir. Omurgadaki eğriliğin ilerlemesini yavaşlatmaktır. Altmış derece üzerindeki eğriliklerde ise skolyoz ameliyatı yöntemi tercih edilmektedir.

*Bu tedavi, hastanın gerekli kurallara uyması ile büyüme çağında uygulandığı takdirde oldukça başarılı sonuçlar vermektedir.

Hemen Arayın